Palvelut

Fysioterapia

Fysioterapiassa selvitetään tutkimuksen avulla asiakkaan tuki- ja liikuntaelimistön ongelma. Tämän perusteella asiakkaalle määritellään, yksilölliset tarpeet huomioiden, sopivat hoitomuodot. Hoitomuotoina käytämme nivel- ja nikamakäsittelyitä, liike- ja liikuntahoitoja, fysikaalisia hoitoja (US, sähköhoidot, pintalämpöhoito, kylmähoito) sekä hierontaa. Lisäksi neuvomme, ohjaamme asiakkaitamme itse huoltamaan ja hoitamaan itseään niin työssä kuin vapaa-aikana.

Ortopedinen osteopatia

Ortopedinen osteopatia on tuki- ja liikuntaelimistön häiriö- ja kiputilojen hoitoa. Hoitokeinoina käytetään nivelten virheasentoja ja toimintahäiriöitä korjattaessa manipulaatio- ja mobilisaatiohoitoja. Myös tekninen ongelma-alueelle kohdistettu hieronta, erilaiset liikehoidot ja asiakkaan ohjaaminen kehonsa hallintaan kuuluvat osteopatian hoitomenetelmiin. Ortopedisen osteopaatin erikoisosaamiseen kuuluu myös tarkka kliininen tutkiminen.

Hieronta

Hierontaa käytetään tuki- ja liikuntaelimistön kipu- ja jännitystiloihin tai niiden ennaltaehkäisyyn. Hierontaan voi tulla myös ”ihan vain” rentoutumaan kiireisen menon lomassa. Meillä voit valita hierontamenetelmäksi joko urheilu- tai klassista hierontaa. Urheiluhieronta on klassisen hieronnan soveltamista urheilijoiden tai aktiivisen liikunnan harrastajan tarpeisiin, eikä ulkoisesti juurikaan poikkea klassisesta hieronnasta.

Päähieronta

Päähieronnassa käsitellään pään lisäksi myös niskahartiaseutua, olkavarsia ja kasvoja. Hoidossa käytetään erilaisia käsittelytapoja, mm. hierontaa, paineluja kämmenillä ja peukaloilla, taputteluja, sivelyjä ja puristeluja. Hoito tehdään asiakkaan istuessa tuolissa, mutta osa käsittelystä voidaan tehdä myös selinmakuulla. Hoidossa ei käytetä väliaineita. Hoito on rentouttava ja soveltuu erinomaisesti myös esim. päänsärkyyn, niskahartiavaivoihin.

Kuumakivihieronta

Kiviterapiassa käytetään sekä kuumia että kylmiä erittäin sileäpintaisia kiviä hieronnan apuna. Kuumien kivien vaikutuksesta lihakset saadaan nopeasti rentoutumaan ja kylmät kivet taas auttavat akuuttiin kipuun ja kramppeihin. Muuten vaikutukset ovat samanlaiset kuin hieronnassakin.

Active Release with Stones

Active Release Technique on hoitomuoto, joka soveltuu lihasten ja nivelten kiputiloihin sekä palautumiseen erilaisista rasitustiloista. Menetelmä lisää kehon liikkuvuutta ja elastisuutta. Hoitokeinoina käytetään nivelten mobilisointia, aktiivisia venytyksiä, hierontaa ja tarvittaessa myös kuumakivikäsittelyä relaksoimaan jännittyneitä lihaksia.

Training for Function

Training for Function on toiminnallista harjoittelua, jossa faskiaalisen venyttelyn ja mobilisoinnin avulla tehostetaan kehon ryhtiä ja liikkuvuutta, tehostetaan hermotus- ja imunestejärjestelmän sekä verenkiertoelimistön toimintaa. Se myös kehittää tasapainoa ja lihasten toiminnallisuutta. Hoito on oman liikkeen avulla tapahtuvaa harjoittelua, mutta voi tapahtua myös hoitopöydällä. Hoito sisältää kotiohjeet.

Dry Needling

Dry needling eli kuivaneulotus on länsimainen hoitomuoto, joka tehdään akupunktioneuloilla. Hoito ei kuitenkaan ole akupunktiohoitoa. Dry needling hoidossa neuloilla käsitellään suoraan triggerpisteitä, jotka ovat lääketieteessä tunnettuja ja yleisiä myofaskiaalisten (lihas-sidekudosperäisten) kipujen aiheuttajia.  Pisteiden käsittely parantaa kudoksen hapetusta, vähentää tulehdusta, parantaa verenkiertoa ja vähentää paikallista lihasjännitystä.

Akupunktio

Akupunktio on neuloilla tehtävä perinteiseen kiinalaiseen lääketieteeseen perustuva hoitomuoto. Hoidossa käytettävät neuloteltavat pisteet ovat klassisia akupunktiopisteitä sekä anatomian perusteella valittuja hoidettavalla kehon alueella olevia kipeitä pisteitä. Akupunktio on todettu tehokkaaksi hoitomuodoksi useissa erilaisissa kiputiloissa.

Lymfaterapia

Lymfaterapialla hoidetaan  turvotuksia elvyttämällä imusuonten toimintaa ja edistämällä imunesteen virtausta. Manuaalinen lymfaterapia on kevyttä, pumppaavin liikkein tehtävää käsittelyä. Lymfaterapia soveltuu erityisesti leikkausten ja vammojen pre- ja postoperatiiviseen kuntoutukseen, synnynnäisen imusuoniston kehityshäiriön sekä kroonisten sairauksien aiheuttaman turvotuksen ja kivun hoitoon. Lisäksi lymfaterapian avulla pystytään lisäämään ihon ja kudosten kimmoisuutta, esim. kasvojen alueella.

Mattohieronta

Mattohieronta on kokonaisvaltainen terapiamuoto, jossa yhdistyy klassiset hierontaotteet, venytykset, akupainanta sekä thaimaalainen hieronta. Se rentouttaa ja tasapainottaa kehoa sekä lisää kehon joustavuutta. Hieroja käyttää käsittelyyn kämmeniä ja sormia sekä polvia ja kyynärpäitä. Mattohieronta tehdään lattialla pehmeän alustan päällä asiakkaan ollessa selin-, vatsa- tai kylkimakuulla ja istuma-asennossa. Asiakkaalla on hyvä olla päällään rennot ja joustavat vaatteet. Hoidossa ei käytetä öljyä.

Levollinen mieli

Levollinen mieli -hoito sisältää rentouttavan jalkakylvyn, jalkojen hieronnan ja jalkavoiteen, käsien ja kyynärvarsien hieronnan ja käsivoiteen sekä päähieronnan.

Odotuksen ihanuus

Odotuksen ihanuus -hoito on odottavalle äidille tarkoitettu hieronta, joka vähentää alaselän painetta ja helpottaa niska-hartiaseudun jumeja. Hoito tehdään pehmeällä matolla asiakkaan toivomassa asennossa. Hoidossa käytetään öljyä, joka vähentää raskausarpien syntyä.

Kaunis olo

Puolen tunnin hemmotteluhoito kasvoillesi, joka rentouttaa kasvojen lihaksia, lisää lymfa- ja mikroverenkiertoa sekä kiinteyttää kasvojen ihoa. Hoidossa käytetään tyrni-vadelma öljyä, gua sha jadekiveä ja kaiken kruunaa hyaluronihapposeerumi. Tulethan hoitoon ilman meikkiä.

Kevyet jalat

Puolen tunnin tehovirkistys jaloillesi. Lepuuta hetki väsyneitä jalkojasi taitavissa käsissämme ja anna mielesi levätä. Jalkaterien hieronta ja vyöhykepisteiden painelu elvyttää koko kehoa. Halutessasi hoidossa voidaan käyttää myös vyöhykepuikkoa tehostamaan vaikutusta.